Řidič autocisterny s LPG? Obrovská zodpovědnost

  1. Blog »
  2. vše o LPG »
  3. ŘIDIČ AUTOCISTERNY S LPG? OBROVSKÁ ZODPOVĚDNOST

Primagas má ve svých řadách zodpovědné zaměstnance s brilantním uměním řídit a schopností reagovat okamžitě na hrozící nebezpečí. Řidiči autocisteren s LPG totiž nejsou jako ostatní řidiči. Primární je neustále udržovat pozornost, plynulou jízdu a předvídat jakékoliv možné nebezpečí.


img_8633_retus

Bezpečné cesty našeho plynu

O haváriích kamionů slýcháme z všemožných zpravodajů téměř denně. Havaruje-li řidič, převážející pevný náklad, nejvyšší riziko z hlediska ztráty nákladu spočívá v zatarasení průjezdu pro ostatní řidiče. 

Převáží-li však řidič cisternu s pohonnými hmotami, v případě smyku nebo objíždění překážky na poslední chvíli se vůz může, díky kapalině v návěsu, začít chovat nepředvídatelně a hrozí nebezpečí výbuchu, požáru nebo dokonce kontaminace okolního prostředí a podzemních vod. Škoda může být nevyčíslitelná. A právě tato rizika chceme eliminovat nebo alespoň snížit na naprosté minimum.

Jeden z těchto tréninků se udál minulý měsíc na akci Bezpečnostní školení pro řidiče nákladních vozidel. Akce dostala krycí jméno Škola smyku a proběhla ve spolupráci s firmou AUTODROM MOST, a.s. v mosteckém polygonu. A celý program byl našlapaný adrenalinem a novými poznatky. Po úvodní teorii, kde bylo například ukázáno, že dynamická síla, kterou kapalina v cisterně při jízdě disponuje, dokáže prokazatelně převrátit kamion již v 50 km/h, řidiči vyrazili na cvičnou dráhu navrženou tak, aby co nejvěrohodněji napodobila každodenní jízdu na vozovce. Výcvik zahrnoval například umění správně objet překážku, představovanou vodním tokem, jak na různých površích vůz správně zabrzdit, sjet ostrou zatáčku nebo jak se vypořádat se smykem

Zkouška nouzového brzdění zase řidičům na vlastní kůži odhalila, jak dalece se brzdná dráha mění se změnou povětrnostním podmínek. Zatímco na suché vozovce byla při 50 km/h délka brzdné dráhy 25 metrů, na mokré vozovce řidiči zastavili až po celých 60 metrech! V poslední části kurzu přišel na řadu smyk přední a zadní nápravy, brzdění a vyhýbání v kopcích nebo zatáčkách. Účastníci kurzu získali kromě cenných rad a poznatků i certifikát bezpečné jízdy. 

Největší areál svého druhu u nás

Mostecký areál Polygon Most je nejmodernější a nejkomplexnější cvičiště v České republice. Na ploše 130.000 metrů čtverečních se zde rozkládá unikátní plocha, která díky nejrůznějším instalovaným technologiím nabízí dokonalé podmínky pro výuku bezpečné jízdy všem řidičům. Mimo výuky bezpečné jízdy plochu využívají instruktoři autoškoly, nachází se zde i dopravní hřiště pro děti nebo trať pro motokáry a nově je zde k dispozici i speciální offroadová dráha pro čtyřkolky a bugy vozy.

Bezpečnost především

Takovéto kurzy přinášejí vyšší jistotu nejen našim řidičům a nám, ale především i vám. Naším cílem je co nejvyšší mírou přispět k tomu, abychom na silnicích potkávali za volanty kamionů stále více profesionálů, schopných odvrátit potencionální katastrofu a zajistit tak, abyste se na svých cestách cítili bezpečněji. Tento kurz rozhodně nebyl poslední akcí, absolvovanou našimi řidiči. 

Vaše bezpečí je u nás na prvním místě! 

Autocisterna PRIMAGAS

Zaujal Vás tento článek? Přečtěte si další! Veškeré další informace o LPG pak naleznete na našem webu

Hřeje Vás PRIMAGAS



27.12.2019